Virgo: The Perfect Sign for You?

August 27, 2013 at 12:00 am


Still Waters Run Deep With Virgo

Compatibility is complicated. And of course there’s more to an astrological match than just a Sun Sign. However, as the aspect of a chart which has the most to say about individual personality, Sun Signs still offer a lot of information. With that in mind (and the Sun entering Virgo this month), here’s everything you need to know about the Virgin.

Ah, Virgo, they’re virginal in name only—at least by our modern connotation. Precise, pristine and a neat freak? Absolutely. But don’t mistake pickiness for purity. Sure, they’re detail-oriented (some would say nitpicky), but they’re also fun-loving and fierce, loyal and adventurous—both in and out of the bedroom. There’s a lot going on under that cool, collected surface.

Ruled by Mercury, Virgo is a quick thinker. Combine that with unparalleled powers of perception and they can be difficult to keep up with mentally. Popularly considered critical, they’re actually born optimists whose goal is to make the most of any given situation and bring out the best in everyone they encounter. Of course it can come off as being abrasive (no one wants to feel like they’re under constant critique) but take note: a Virgo is not trying to offend you; he or she is just holding you to the same standards they usually hold themselves to.

Find out if they’re just friends or secret lovers. Psychic Reed ext. 5105 knows!

That said, not all Virgins are known for self-awareness. And while you’d be hard pressed to find a lazy Virgo, you might find a few who overestimate themselves. Fortunately, they’re not above a reality check every once in a while. Virgos want to be their personal best and can handle most of what’s dished out in terms of critique. What they can’t handle easily is emotional discussion. Despite deep feelings, this is a largely intellectual sign, who remains guarded with all but a close few who manage to crack their pristine but prickly surface.

Find out if greener romantic pastures are in store for you. Get a life path reading from Psychic Anton ext. 5893.

If you do manage to get under Virgo’s skin, however, you’ll find the zodiac’s server. They are considered to be a generous lover and giving partner whose biggest need is to fulfill their partner’s desires. They may complain about the laundry or toothpaste in the sink, but they’ll strive to get the details right when it comes to making you happy in everyday ways and with grand gestures, when they’re reasonably practical of course!

Get a more-detailed, personal astrology reading from Psychic Kinsey ext. 5135 today!

When it matters most, we're here.

Share:
comments 38 Comments  

38 Responses to “Virgo: The Perfect Sign for You?”

Leave a Comment

  1. afifa February 9, 2014 at 11:54 am

    I am a Virgo . If you really want to have tension free live .smooth going and have control .love Virgo the way she loves you . be honest with her gave her chance and time to prove herself to you .don’t use them for your needs . be there when she needs you. don’t play with their feeling .and don’t take them as your second thought . yes we are sensitive in a good reason .that is ( respect ) receive the way we gave . now tell me if still we look weird to you then we don’t mach .


  2. dominic December 16, 2013 at 7:57 am

    i am virgo my is september 1 i hate when people say im selfish or that i think im perfect that really does hurt because im neither of those i always put others before myself i care about other people’s feelings than my own and people call me selfish that makes me cry and im not perfect i make mistakes just like anyone else i just try to help people to not make the same mistakes i made.


  3. Marion Foley November 21, 2013 at 4:56 am

    I am a virgo and some comments are so true, I believe it depends on your upbringing


  4. Missing September 7, 2013 at 11:33 am

    I am a Virgo, born Sept.15th, I do like to be organized, neat & clean, but I am not that picky! I love affection and love to give it in return!! I am a true romantic, I cry at happy & sad movies, it doesn’t have to be a romance movie either!! I love to travel, if I get the chance, I love to dance, if I don’t know a certain dance, I learn it! I also like to fish now & then, go to Flea Markets, Festivals, Carnivals Exc:
    I am married to a Scorpio, Nov. 6th, we are a very bad match. He is self centered, controlling, Ill Tempered, and has no, patience and is very Negative about everything and everybody!!!!!!
    I am 72, I do not want to live like this for the rest of my remaining days, but, truly wonder if their is a mister right for me now!!? :(


  5. Arlene September 2, 2013 at 5:06 am

    I’m a Leo and fell deeply in love with a Virgo. Didn’t plan or see it coming. I agree that they aren’t expressive on how they feel, only through conversations on the phone and emails do I see the flirtations, But, he won’t say I’m his or express his love for me although I know that he does. I can truly feel it. He speaks all over the place but I, again can catch hints of his expressions through shared music and again conversations. When it gets too emotional or close to it , he suddenly needs to take another call from family or go somewhere with his family and friends. That is an indication, that he does feel something and trying to change the subject. I have to read through the lines in hopes I am not wishful thinking what I hope is right. I have learned patience and sometimes I get very frustrated and ask why do I want to keep this going with him. He is the one I want to gamble my heart on. He does have a good heart and I will take that chance on him. We laugh and get along great and have many things in common.
    Same goals and interest. Our background is almost running in the same pattern. So, wish me luck on this journey for I truly believe in this one and will invest the patience and time.


  6. mischell jessup August 31, 2013 at 4:10 pm

    I’m a Virgo I’m selfless,loving,caring,but if you love or care for others more than yourself your screwing yourself…because you will get taken advantage of if you don’t watch it.all signs when younger show some immaturity but as an adult I won’t cheat I won’t purposely hurt or play games with anyone.


  7. Bella August 29, 2013 at 4:07 pm

    this is for ANNA I’M SORRY SO so so SORRY BLESS YOUR HEART YEAH I do HEAR YOU MAYBE THIS might help you OK I’M NORMAL a GOOD GIRL but HUMMMMMMM but it sounds like MAYBE you DO NEED SOME “”" KARMA “”" you need to go BUY YOU A CERTAIN CANDLE YEAH I’M TALKING ABOUT THAT CANDLE BCZ hummmm AND HOW DOES IT GO hummmmmm “”" KARMAS’S A BITCH “”" you know what I mean PLEAZE get ASAP Omg you NEED TO GET one of those candles to burn YEAH THAT ONE BCZ trust ME you WILL feel better release ALL OF THE NEGATIVE ENERGY TRUST ME YES “”" KARMA “”" yeah my warmest wishes 2 you & 4 yours …. bella :)


  8. Bella August 29, 2013 at 3:53 pm

    Sage your right very polite in both of my virgoos usualy 1 of the parents loved 1 was to a virgo …. SAPHIRE BLUE I THINK YOU’V PROBABLY SAID IT BEST OWEVER SOME WILL STILL DIASGREE lol lol HUMMM WHATCHA TALKING ABOUT willis lol lol ONLY MALES LEOS’S ok my bff’s a LEO WELLLL HE’S A LEO READS THIS SITE TO HEY booooo YES you DO 2 ALWAYS LIKE TO PLAY LEO yes playing KING OF THE JUNGLE OK FYI BOOOOOO lol there is no JUNGLE IN THE NORTH SEA I BEEN ASKING YOU for 28 yrs HOW YOU SINK A 65 FOOT. BOOT IN THE NORTH SEA lol lol I’m just asking lol lol … ms quinn home from the hospital (10DAYS I’m :) ) YEAH !!! talk to you tomorroow on our WEEKLY weekend blogs lol lol love you 2 thank you for your prayers, your sweet thoughts, love yal your dearest bella … xoxoxoxo … :) :) <3 ((((Ms quinn )))) bella


  9. ANNA TORAN August 28, 2013 at 10:58 pm

    I WAS INVOLVED WIT A EFFN VIRGO THOUGHT HE COULD PLAY ME BUT I WAS ALL UP HIS ASS .PATHETIC LIAR HE IS ALWAYS TURNED SHIT AROUND LIKE I WAS CRAZY.LIKED TO PLAY HEAD GAMES BUT THIS GEMINI THATS ME WAS TO SMART ON SHIT BEEN THERE DONE IT AND ITS BEEN DONE TO ME IN THE PAST.RATHER B SINGLE THAN PLAYN MIND ASS GAMES


  10. Saphire blue August 28, 2013 at 8:34 pm

    I’m a virgonian and I had wonderful times with capricorn and taurus..often times Virgo’s being frank and honest are misinterpreted as being highly critical but the truth is we only want to be true with our feelings and of what we observed. The natural tendency of showing concern and thoughtfulness to our loveones is our priority but don’t ever cheat or fool Virgo because this time she/he will use her/his head not his heart and leave you for good. Leo tame Virgo while Pisces coolness and humor is a partners delight.


  11. Sage August 28, 2013 at 6:17 pm

    I donot agree I am a Virgo and am selfless not selfish, I have always put others before myself, I do psychic readings, and guess what, I work with people’s finance so selfish, does depend on the person, I am far from that, oh by the way, did I mention, I cover my mouth, when coughing, yawning and clearing my throat in public, not to selfishly spread germs to others, those who don’t I would consider selfish.


  12. Donelda August 28, 2013 at 1:58 pm

    I’m a scorpio dating an aries. Virgos’ are self centered, selfish and egotistical. Beleive me I know I was married to a virgo for 10 years.


  13. Bella August 28, 2013 at 9:16 am

    LEOS ARE ALL ABOUT LEOS ARE NO DOUBT BEST LOVERS HOWEVER THE SUCK DRAW YOU INTO THEIR DRAMA MY BFF IS A LEO FOR OVER ´30 ‘ + years OMG MY DAUGHTER IS A SCORPIO SHE IS THE LOVE OF MY LIIFE DRAMA QUEEN MELT DOWNS SELF CENTER MUST BE CENET OF ATTENTION OMG I DO FEEL SORRY FOR ANY MALES WHO GET INVOLVED WITH HER I LOVE YOU BRITT but “” it is what it is “” … :)


  14. Bella August 28, 2013 at 9:07 am

    I am a capricorn I think a virgo capricorn match is 1 of the better `1s’ iv been in a relationship with 2 of then ot of my not so many boyfriends lol lol haha ms quinn I never you your man was a virgo , 2 funny explains somethings now your so silly lol lol lol hahahaha you said a virgo man would cross my path he did now I’m just in a watch ful eye mode B4 I leap into it but YES VIRGOS they do seem to get us capricorns squirrley ways PERFECT MATCH INSIDE BEDROOM BCZ WE BALANCE COMPLETE EACH OTHER THOUGHTS …. LOVE YA ms quinn yes I’m still in the hospital day # 9 OMG I’M GOING NUTS IN HERE xoxoxo your dearest bella …. :) :) lol lol a lot of mixed comments to funny !!! :)


  15. M. Purelove Jones August 27, 2013 at 8:58 pm

    All of theses comments are very interesting and helpful wow!! I am a Pisces that fell in love with Virgo…He doesn’t express his emotions it’s like I have to decepher him like cracking a code!! We are both funny laugh alot but on the otherhand I feel that he doesn’t like to share the spotlight… To weird I have to continue to pray on this one!! Lol


  16. Traell August 27, 2013 at 7:48 pm

    This is my jr.highschool boyfriend/ current fwb to a tee. Its the same guy btw


  17. NO! August 27, 2013 at 6:09 pm

    NO way will I get mixed up with a virgo! They r the one sign in the whole zodiac that is messed in the head if not raised right! All they think they are the best when 75per cent of the time they are the worst you could be around!!!!! conniving asholes is what they are!!!!


  18. Laura August 27, 2013 at 4:49 pm

    This description is very good… I am a Leo and have been dating a Virgo (man) for nearly 2 years, he’s definitely nitpicky but not overly tidy. He is very uncomfortable with emotional discussions and I find it very hard to read him sometimes. Being a typical, affectionate, loving Leo who needs to feel wanted and adored, I find myself getting very frustrated because he’s sometimes just too cool, isnt especially loving and doesn’t try very hard to make me feel special! Having said that though he’s wonderful with my children, i love his personality and hes my best friend :)


  19. arnie August 27, 2013 at 4:36 pm

    I dated a virgo once and i am a scorpio she was great in the bedroom.But one flaw is that she was a diva/queen and self centred person I ever met… never compliment you. it was all about her… the first decade


  20. carolyn August 27, 2013 at 3:25 pm

    i actually had better times in and out of the bedroom with a leo, damn good.


  21. carolyn August 27, 2013 at 3:23 pm

    i must of meet the wrong virgo, cuz they nothing like what it is describe,sorry.


  22. George L August 27, 2013 at 3:03 pm

    I am a Virgo from the 3rd decade, I truly believe that Anton hit the target on in the description of a Virgo, I also truly believe that each astrology sign better describe the human, person depending on the level of each individual’s spirituality, that is how it better it relates to each person, sometimes its hard find to find these type of individuals, no matter what sexual gender they are, due to the fact that these society has exchanged spirituality for selfishness, the me, myself and I syndrome, we have to learn how to be modest and to give instead of taking so much, thank you once again, Anton , I will continue to represent!!!!!!


  23. George L August 27, 2013 at 2:44 pm

    I truly believe that Anton hit the target on in the description of a Virgo, I did not paid to much attention in the past , in regards to astrology but one day, I got curious, I am a Virgo from the 3rd decade, I did noticed that I felt very much toward doing the right thing, satisfying my partner in every way possible, always putting my self in someone else s position plus a rewarding somehow celestial joy when u DO THE RIGHT THING, always going beyond the call of duty, to get the very best of every situation in life, very skeptical and selective, down to the ground, straightforward, thank you, I am proud to be a Virgo!


  24. Brnsuga50 August 27, 2013 at 2:28 pm

    I must of met the wrong Virgos! I’ve had 2 of them(men) and both of them was arrogant, and only care if they are satisfied in bed. It’s all bout them.. I would never date a Virgo. they are terrible in bed!!!


  25. arlene August 27, 2013 at 2:06 pm

    i am a leo virgos are not for a leo i know a virgo he is shy i am having a hard time trying to get to know him he is the nicest guy i have ever knowen he is allso very quiet and oh so sexy he also wants many women as he told i could trust him


  26. sharon August 27, 2013 at 2:04 pm

    I know for a fact that Virgo and Capricorn get along very well. We have so much compatible with one another. We are the perfect match.


  27. Minnie August 27, 2013 at 2:00 pm

    Yes, that is so true of Virgos. Raised by a virgo grandmother and dated a virgo for 21 years, and believe me we had lots of fun and good times in and out the bedroom. wish I could find another


  28. marjorie August 27, 2013 at 12:06 pm

    don’t think his Sag could get along too well with a virgo but who knows –maybe I could change him


  29. sherpeace August 27, 2013 at 11:52 am

    My hubby is on the cusp (Sept. 23rd). I think he has a lot of Virgo traits in him. Neatness though, is not one of them! I am the nitpicky one around here! I am a Cancer, by the way.


  30. mischell jessup August 27, 2013 at 9:55 am

    I’m a Virgo this is me just wish I could find a life partner lover to relate too.


  31. Toni August 27, 2013 at 8:12 am

    I liked reading this feature article. Thank you, it helps to know who and what kind of person you might be dealing with.


  32. HOLLY ROSS August 27, 2013 at 8:07 am

    I am not a Virgo


  33. Dawn August 27, 2013 at 8:00 am

    You’re right on in your description of a Virgo. Have known one for a few years.

  34. Gina Rose ext.9500
    Gina Rose ext.9500 August 27, 2013 at 7:57 am

    Thank You, S.K.Smith, for writing this lovely article about my sun sign, Virgo.

    Most articles on Virgo portray us as eternally chasing dust bunnies across a floor, as neat freaks.
    This well may be true as we are a very organized sign but there is a lot more to Virgos.

    I’m a Virgo with a grand trine in water so , in many ways, I don’t it my sun sign.
    Emotional discussions are not a problem for me with because of all the water in my natal chart.
    But I know a few true blue Virgos that, indeed, do not like emotional discussions.

    Blessed Be )O(
    Gina Rose ext.9500

    ps…..
    I’ve always said that IF Spock, from the old TV series : Star Trek , had an astrological sign, he would have been a Virgo. Perfection and logic driven on the outside, with fiery Vulcan passion on the inside …..LOL


  35. Charolette August 27, 2013 at 6:44 am

    Very well said…I still think they are to complicated for a Aries we don’t have the patience for that..


  36. Jennifer u. Agustin August 27, 2013 at 6:05 am

    It’s as if the descriptions here are written for me.

  37. Quinn ext.5484
    Psychic -Quinn ext. 5484 August 27, 2013 at 4:46 am

    AH!!! laundry… OM! couldn’t be more right about that one. clean and neat, keeps me in check with my organizational skills for sure. I love my Virgo man. the best….
    HAPPY BIRTHDAY VIRGOS everywhere.
    -quinn


  38. gleeson August 27, 2013 at 2:51 am

    i need to know about my soulmate and so also about , when i get married.
    please let me know

Leave a Comment or Register

No related posts.